Z znanjem do boljšega zdravja

Sedem veličastnih veščin

18. 11. 2015
9. novembra 2015 smo, v sodelovanju z Občino Ravne na Koroškem in Podružnično osnovno šolo Kotlje, gostili mag. Janija Prgića, ki danes velja za enega najbolj iskanih govorcev v šolah in podjetjih, saj si ob vrhunskih predstavitvah zmeraj vzame čas tudi za posameznike, s katerimi se spozna na svojih gostovanjih. Je mednarodno certificiran NLP trener, ki svoje znanje ter izkušnje s področja nevrolingvističnega programiranja pridobil v Veliki Britaniji. Poleg tega je Certified Positive Discipline Trainer in mediator ter poleg dela v podjetjih izvaja predvsem treninge in svetovanja s področja vzgoje za učitelje in starše.

Predavanje na temo socialno-čustvenega razvoja otrok in mladostnikov je izpostavilo pomen razvijanja življenjskih veščin, brez katerih razvoj osebnosti in vstop v samostojno življenje ne moreta potekati optimalno. 7 veličastnih veščin se razvija od rojstva naprej. Najpomembnejša so prva leta življenja. Mladostniki, ki imajo slabo razvitih »sedem veličastnih veščin«, predstavljajo ogroženo skupino mladostnikov, pri katerih je povečana verjetnost za slab učni uspeh, zlorabo drog, prehitre in nepremišljene spolne odnose ali celo najstniško nosečnost, samomor, delikventno vedenje,… Pri mladostnikih, ki imajo dobro razvitih »sedem veličastnih«, pa je verjetnost, da bi se zatekali k tveganim oblikam vedenja, bistveno manjša.

Predavanje je potekalo interaktivno in udeleženci so z dogodka odšli zelo zadovoljni, ravno tako pa smo dobili tudi številna izhodišča za razmislek o svojem delovanju, bodisi zasebnem ali poklicnem.

Kot omenjeno, je predavanje finančno podprla Občina Ravne na Koroškem, v okviru projekta Preventiva zasvojenosti z drogami v Občini Ravne. Na NIJZ OE Ravne že nekaj let zaporedoma izvajamo projekt, ki zajema ravenske vrtce, osnovne in srednje šole, strokovne delavce in starše. S sodelovanjem z lokalno skupnostjo želimo preko različnih preventivnih aktivnosti doprinesti k izboljšanju življenjskih veščin naših najmlajših, razumevanju fenomena zasvojenosti in razvoja tveganih vedenj ter krepitvi strokovnih kompetenc vseh tistih deležnikov, ki se pri svojem delu srečujejo z izzivi na področju drog, zasvojenosti in drugih tveganih vedenj.