Telesna dejavnost

Koraki za zdravje na poti ob žici

04. 05. 2018
Člani nevladnih organizacij s področja obvladovanje raka in predstavniki Nacionalnega inštituta za javno zdravje bomo skupaj s prijatelji, znanci in sorodniki krenili na POHOD OB ŽICI, ki smo ga poimenovali KORAKI ZA ZDRAVJE. S pohodom želimo ozaveščati širšo javnost o zdravem načinu življenja in jo spodbujati k redni telesni dejavnosti, ki občutno zmanjša tveganje, da bi zboleli za rakom. Na pohod bomo krenili 5. maja 2018 ob 8.00 uri s kontrolne točke Agrotehnika Gruda, Tržaška 132, Ljubljana.

Nevladne organizacije s področja obvladovanja raka (Društvo onkoloških bolnikov Slovenije, Europa Donna – Slovensko društvo za boj proti raku dojk, Slovensko združenje bolnikov z limfomom in levkemijo, Europacolon Slovenije, Ustanova Mali vitez, Društvo Onkoman, Zveza slovenskih društev za boj proti raku, Združenje Slovenskih organizacij bolnikov z rakom ONKO NET) in Nacionalni inštitut za javno zdravje smo se povezali  v skupni akciji KORAKI ZA ZDRAVJE na POTI OB ŽICI. Cilj skupne akcije je ozaveščati širšo javnost o zdravem načinu življenja in jo spodbujati k redni telesni dejavnosti, ki občutno zmanjša tveganje, da bi zboleli za rakom. Redna telesna dejavnost je integralni del zdravega načina življenja. Skupaj z zdravo prehrano in opustitvijo škodljivih navad (»sedeči življenjski slog«, kajenje, alkohol, droge, druge odvisnosti) predstavlja aktivnosti, ki varujejo in krepijo zdravje v vseh njegovih dimenzijah (telesni, psihični in socialni).

Namen akcije KORAKI ZA ZDRAVJE  je tudi povabiti širšo javnost k hoji, ki ima vrsto zdravilnih in blagodejnih učinkov; hoja je ena najbolj naravnih, učinkovitih, celovitih, varnih in dostopnih oblik vadbe; ko hodimo, korakamo za zdravje.

Doc. dr. Vedran Hadžić s Fakultete za šport izpostavlja pomen hoje, na podlagi ključnih in znanstveno preverjenih trditev o hoji, za izboljšanje kakovosti življenja in splošnega počutja: »Hoja znižuje krvni tlak, raven krvnega sladkorja in raven škodljivega holesterola ter zvišuje raven koristnega holesterola v krvi. Hoja krepi srce in ožilje, zmanjšuje delež maščevja v telesu in negativne posledice stresa ter preprečuje redčenje kostne mase. Hoja je dejavnost, ki je naravno zdravilo brez stranskih učinkov. «

Priznana raziskovalka hoje, profesorica Tudor-Locke in kolegi, priporočajo spremljanje stopnje sedečega življenjskega sloga z uporabo števca korakov. V ta namen so sestavili priročna navodila o priporočenemu dnevnemu številu korakov za določene starostne in specifične populacije. Več na naslednji povezavi

Priporočeno število korakov je:

  • vsaj 10.500 korakov za predšolske otroke 4–6 let ( deklice in dečki),
  • vsaj 11.500 korakov za deklice 6–11 let,
  • vsaj 13.500 korakov za dečke 6–11 let,
  • vsaj 10.500 korakov za mladostnike obeh spolov 12–19 let,
  • vsaj 7.500 korakov za odrasle obeh spolov 20–65 let,
  • vsaj 7.500 korakov za zdrave starejše obeh spolov ≥ 65 let,
  • vsaj 7.000 korakov za osebe z gibalnimi težavami ali kroničnimi boleznimi.

Organizatorji in udeleženci akcije  »Koraki za zdravje«  bomo na pohodu povezani v skupnost različnih posameznikov, ki se povezujemo s prepričanjem, da je zdravje vrednota posameznika in družbe. Na zunaj bomo razpoznavni kot skupina opremljena z raznobarvnimi baloni: vsaka od sodelujočih organizacij se bo predstavila s »svojo barvo«. Ker smo ljudje različnih generacij in sposobnosti, se bomo odločili za različno število skupnih korakov, vsak po svojih zmožnostih. Start pa bo skupen, kot napovedano 5. maja 2018 ob 8.00 s Tržaške 132.